Börja blogga igen!

Hej folket! 
Jag har tänkt ta upp bloggandet igen av alla dessa hundra gånger jag har sagt det! :D 

Jag har tänkt börja skriva om min vardag som är jobb, mat, hund och häst och så klart kärlek :) 

Herman är hästen jag rider i ett litet mysigt stall i Bälinge som tar ca 10 minuter för mig att köra dit, som typ till salmis med alla trafik ljus bara ! :) 
Herman är en man på 8 fina år och är 175cm i mankhöjd och ni som inte vet vad det menas så är han 175cm högsta punkten på ryggen! :D 

Bruno (brun fis) är just nu min hopplösa tonårs pojke som är trotsig som bara den (suck!!) 

Simon min kära boyfriend som har varit ett on/off förhållande i ca två och ett halvt år tillbaka, men denna gång känns som en ny start på skiten ;) 

Jag och Simon har passion för matlagning inte bara "basic" mat här inte i vill ofta prova på nya saker och lite annorlunda :) 

Dagens händelse var att jag for till stallet vid nio tiden ungefär och började med mina stall sysslor börjar att mocka ur boxen och så kommer Veronica till stallet ett tag efter mig när boxen är klar så går jag ut till hagen och tar bort ny bajset där i från som just nu som är en lerhage (bara han inte får mugg) sedan tog jag in Herman och pysslade om honom och tog ett snabbt rid pass innan tandläkaren kom och det var tur hon kom kan jag säga! Första gången jag fått vara med och se hur allt går till och se och känna hur det ser ut i munnen väldigt lärorikt :) 

Sedan har jag kommit hem klockan två och efter det har jag bara slappat och ätit pizza som vi gjorde igår :) 
Såklart har jag ju varit ute med Bruno och han gjorde ett rymnings försök ibland behöver han en kula i huvudet för jag blir så arg på honom! 

Nu ska jag kolla när Simon spelar :) 







Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har hänt med alla andra hundar du haft?

Svar: Nå Alice slutade ära och gömde sig bara när jag skaffade dessie (pinshern) så Alice flyttade hem till min mamma så hade jag bara dessie, jag och mon då varande pojkvän gjorde slut och dessie kunde inte lämnas ensam för hon ylade och mina grannar klagade varje dag jag jobbade så dessie fick flytta till en bekant och hon har nu en bästavän och bor i ett hus med gård :)
Bobby stora blandras hunden som jag räddade från hundgården han var väldigt aktiv och en krävande hund att ha i en lägenhet och pojkvännen jag har nu vi gjorde slut tidigare och då var Bobby för krävande för att ha själv plus att inte ha ett permanent hem (flytta till mamma och pappa då och då) så hade jag inget lämpligt hem åt honom så han har flyttat ut till en fin gård i niemisel med en underbar familj där :)
Nu har jag Bruno som är här för att stanna, som många säkert har olika tankar och åsikter om, jag bryr mig jätte mycket om alla hundar jag haft och det har alltid varit hjärtekrossande att lämna hundarna men jag har lärt mig att aldrig vara självisk med att äkta djur man ska alltid tänka på deras bästa! :)
Erica

2014-10-16 @ 15:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: